Bestuur en beleid

Het bestuur van Stichting Jade Tara wordt gevormd door drie mensen die de noodzakelijke functies bekleden: voorzitter, secretaris, penningmeester.

T.Viragh

J.Maassen

B.Vermeulen

Hoofdlijnen van het actuele beleidsplan:

Ons doel: het geven van financiële steun aan hulpprojecten ten behoeve van dieren en mensen.

Het beleid van de stichting is gericht op het inzamelen van geld, dat volgens een door het bestuur bepaalde verdeelsleutel aan de verschillende instellingen en hulpprojecten ter beschikking wordt gesteld.

Hierbij wordt gelet op:

• Een 50/50 verdeling tussen de hulpprojecten tbv dieren en die tbv mensen
  • De kleinschaligheid van de instellingen en projecten
  • De mate waarin de begunstigde instellingen informatie verstrekken over hun werk en de bestemming van donaties
  • De vraag of bij de hulpverlening in eerste levensbehoeften wordt voorzien (hierin worden gezondheidszorg en onderwijs mede in aanmerking genomen), dan wel aan de veiligheid of het veiligheidsgevoel van de doelgroep wordt bijgedragen. Ook de zorg voor het milieu, en de bewustmaking hieromtrent, nemen wij hierin mee.

Om ons doel te realiseren ontplooien wij uiteenlopende vrijwilligers activiteiten; dit varieert van het bakken van taarten en het naaien van kattenknuffelkussentjes tot het organiseren en faciliteren van meditatiebijeenkomsten en het geven van workshops.

Direct vragen om een donatie behoort ook tot de activiteiten, evenals het suggereren aan jarigen en jubilarissen geld ten bate van het goede doel kado te vragen, of, tegen de kerstdagen, het kerstpakket te laten vervangen door een gift aan Stichting Jade Tara.

Stichting Jade Tara
voor hulp aan dieren en mensen

Van Musschenbroekstraat 32
3514 XK Utrecht